پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ /
بیش از ۱۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در ایلام معدوم شد مرز مهران برای تردد زائران بسته است برگزاری جشنواره تئاتر ترکی در تبریز توزیع ۵۷۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان «زرین آباد» در آستانه سال نو هنرمندان بین مسوولان و هنر آشتی ایجاد کنند/ تئاتر می‌تواند مبلغ خوبی برای فرهنگ ما باشد پروازهای فرودگاه ایلام ۴۰ درصد افزایش یافت بیرون آمدن تئاتر آذربایجان‌شرقی از چتر حمایتی بازدید ۷۰ هزار نفر از یادمان‌های دفاع مقدس در ایلام عیدانه مهاجم سرعتی سابق تیم تراکتور/قربانعلی محبوب تراکتور/نیم اسکناس عیدی فراموش نشدنی بهره مندی بیش از ۹ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر ایلام افزایش ۳۹ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام صادرات بیش از ۱۴۴ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران آموزش دانش آموزان ایلامی از ۱۴ فروردین به صورت حضوری خواهد بود ایلام زیبا| از گذرگاه عشق به دروازه‌ تاریخ/ مهران شهری از انبوه آثار تاریخی و زیارتی موزه سنجش تبریز/ ازساعت تاریخی امپراتور روم باستان تا تنه درخت ۵ میلیون ساله چاراویماق به کانون خدمت‌رسانی تبدیل خواهد شد گرفتن صدر از صدرا در دقیقه ۹۷ ایجاد اولین شهرک تخصصی برق و الکترونیک خصوصی در کشور/ تشکیل قرارگاه صنایع دانش بنیان تولیدی کرونا در آفساید/بازگشت تماشاگران تراکتور بعد از ۷۷۵ روز فقدان راهبرد و استراتژی بلندمدت در بخش کشاورزی/آذربایجان شرقی، استان پنجم دانش بنیان کشور
کد خبر: 2465
تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
نویسنده خبر:
60 بازدید
۰
2

در جوار حرم نورانی امام رضا (ع) ۱۴ ماهه حافظ کل قرآن شوید+عکس

طرح حافظان نور ثامن‌الحجج امسال در جوار حرم نورانی امام رضا (ع) برگزار می‌شود و جوانان و نوجوان می‌توانند با حضور در این طرح به صورت شبانه‌روزی و رایگان حافظ کل قرآن شوند.

خبرگزاری فارس – گروه قرآن و فعالیت‌های دینی – مهدی احمدی: با گذشت بیش از یک دهه از مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم تنها نهاد‌های مردمی هستند که با جدیت تمام برای تحقق این مطالبه می‌کوشند و دستگاه‌های دولتی پس از ۱۰ سال هنوز جلسه برگزار می‌کنند و خروجی چندانی از این جلسات مشاهده نمی‌شود.

با همه این صحبت‌ها امروز اگر رویشی مشاهده می‌شود، حاصل کار عموم قرآن دوستان است و تقریباً همه داشته‌ها در حوزه قرآن کریم حاصل برنامه‌ریزی مؤسسات، جلسات و نهاد‌های مردمی است.

 

برگزاری دوره‌های رایگان شبانه‌روزی حفظ با کمک خیران

دوره‌های شبانه‌روزی حفظ کل قرآن کریم با عنوان طرح حافظان نور ثامن‌الحجج (ع) که به همت مؤسسه ثامن‌الحجج مشهد در جوار حرم نورانی امام رضا (ع) برگزار می‌شود، یکی از این رویش‌ها و برنامه‌های کاملاً مردمی است که طی آن جوانان و نوجوانان مستعد در حفظ قرآن به صورت شبانه‌روزی و با حمایت خیران حافظ کل قرآن می‌شوند.

در جوار حرم نورانی امام رضا (ع) ۱۴ ماهه حافظ کل قرآن شوید+عکس


برگزاری کلاس‌های حفظ در حرم رضوی

مؤسسه قرآن و عترت ثامن الحجج مشهد توسط محمد مروج کاشانی حافظ کل قرآن کریم و از قرآن‌آموزان مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) راه‌اندازی شد و این مؤسسه امسال دوره‌های شبانه‌روزی حفظ کل قرآن کریم را به صورت رایگان و به شرط قبولی در آزمون‌های ورودی برگزار می‌کند.

جوانان و نوجوانان ۱۳ تا ۲۳ سال ثبت‌نام کنند

طرح حافظان نور ثامن‌الحجج (ع ) از جمله برنامه‌های مردمی است که با برنامه‌ریزی دقیق امسال کار خود را آغاز کرده که ویژه جوانان و نوجوانان ۱۳ تا ۲۳ سال مستعد در حفظ قرآن است. این افراد پس از ثبت‌نام اولیه و قبولی در مصاحبه حضوری و آزمون‌های ورودی ابتدا باید ۴۰ روز در دوره آزمایشی شرکت کنند و در صورت مستعد بودن در حفظ یکساله قرآن کریم وارد دوره‌ اصلی یعنی حفظ رایگان کل قرآن می‌شوند. البته داوطلبان ابتدا باید هزینه ثبت‌نام و آزمون مصاحبه ورودی و بخشی از هزینه دوره آزمایشی را پرداخت کنند و در صورت قبولی در دوره آزمایشی و انتخاب برای دوره اصلی، بدون پرداخت شهریه و به صورت رایگان در دوره شبانه‌روزی حفظ قرآن شرکت و حافظ کل قرآن شوند.

در جوار حرم نورانی امام رضا (ع) ۱۴ ماهه حافظ کل قرآن شوید+عکس

البته این پایان راه برای قرآن‌آموزانی که در دوره آزمایشی قبول نشده‌اند نیست و آنها می‌توانند در مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن ثامن‌الحجج (ع) واقع در روستای سرآسیاب چناران در حوالی مشهد حفظ قرآن کریم را ادامه دهند.

محمد مروج کاشانی مدیر مؤسسه ثامن‌الحجج مشهد درباره دوره حفظ شبانه‌روزی حافظان نور به فارس می‌گوید: سال ۱۳۹۳ با حضور در مدارس شبانه‌روزی حفظ کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) حافظ قرآن کریم شدم و  پس از حفظ، تصمیم گرفتم در راه تربیت حافظان قرآن کریم گام بردارم، از این رو با کمک دوستان اولین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان را در خراسان رضوی راه‌اندازی کردیم و این کار تا امسال ادامه داشت.

در جوار حرم نورانی امام رضا (ع) ۱۴ ماهه حافظ کل قرآن شوید+عکس


برگزاری اردوهای آموزشی، تفریحی برای قرآن آموزان

اما امسال تصمیم گرفتم به صورت مستقل مؤسسه‌ای ثبت و مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم جدیدی در نزدیکی حرم مطهر رضوی راه‌اندازی کنم تا از این رهگذر، مسیر جدیدی برای تربیت حافظان قرآن باز شود. این کار با کمک خیراندیشان عزیز در جوار حرم امام رضا (ع) کلید خورد و قصد داریم برای اولین‌بار دوره‌های شبانه‌روزی حفظ قرآن را به صورت رایگان برگزار کنیم.

بهترین‌ها برای بهترین‌ها در بهترین‌جا

طرح حافظان نور با شعار «بهترین‌ها برای بهترین‌ها در بهترین‌جا» و «هر حافظ قرآن یک جلسه قرآن خانگی» برگزار می‌شود و در آن جوانان و نوجوان طی ۱۴ ماه کل قرآن کریم را به همراه ترجمه، تفسیر و تجوید حفظ می‌کنند. از آنجایی که بنای ما بر برگزاری رایگان دوره حفظ است از عموم خیران و مردم قرآن دوست کشور، دعوت می‌کنیم با مشارکت در این طرح در ثواب عظیم و صدقه جاریه تربیت حافظان قرآن کریم شریک باشند.

در جوار حرم نورانی امام رضا (ع) ۱۴ ماهه حافظ کل قرآن شوید+عکس


مرور محفوظات در رواق امام خمینی (ره) حرم امام رضا

به گزارش فارس این دوره‌ها در نزدیک‌ترین نقطه به حرم برگزار می‌شود و قرآن‌آموزان با حدود ۵ دقیقه پیمودن مسافت، می‌توانند به حرم امام رئوف بروند، البته برخی از کلاس‌ها و دوره‌های ما در حرم برگزار می‌شود و قرآن‌آموزان هر روز در حرم امام رضا (ع) حضور دارند.

علاقه‌مندان تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ جهت نام‌نویسی در این دوره‌ها مهلت دارند، همچنین قرار است اولویت جذب از بین ۵۰۰۰ هزار نفر اولِ ثبت‌نام کننده در سایت باشد.

برای نام‌نویسی و کسب اطلاعات بیشتر از این دوره‌ها می‌توانید به آدرس اینترنتی samenoon.com مراجعه و یا با شماره‌های ۰۹۳۵۴۴۲۰۱۶۰ و ۰۹۱۵۶۵۴۷۴۶۱ تماس حاصل کنید. همچنین خیراندیشان گرامی هم می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی اعلام شده در این کار نیک مشارکت کرده و از اجر معنوی آن بهره‌مند شوند.

در جوار حرم نورانی امام رضا (ع) ۱۴ ماهه حافظ کل قرآن شوید+عکس

در جوار حرم نورانی امام رضا (ع) ۱۴ ماهه حافظ کل قرآن شوید+عکس

در جوار حرم نورانی امام رضا (ع) ۱۴ ماهه حافظ کل قرآن شوید+عکس

در جوار حرم نورانی امام رضا (ع) ۱۴ ماهه حافظ کل قرآن شوید+عکس

انتهای پیام/


منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

اوقات شرعی
قیمت لحظه ای ارز و طلا ریال
گیشه روزنامه