سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ /
بیش از ۱۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در ایلام معدوم شد مرز مهران برای تردد زائران بسته است برگزاری جشنواره تئاتر ترکی در تبریز توزیع ۵۷۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان «زرین آباد» در آستانه سال نو هنرمندان بین مسوولان و هنر آشتی ایجاد کنند/ تئاتر می‌تواند مبلغ خوبی برای فرهنگ ما باشد پروازهای فرودگاه ایلام ۴۰ درصد افزایش یافت بیرون آمدن تئاتر آذربایجان‌شرقی از چتر حمایتی بازدید ۷۰ هزار نفر از یادمان‌های دفاع مقدس در ایلام عیدانه مهاجم سرعتی سابق تیم تراکتور/قربانعلی محبوب تراکتور/نیم اسکناس عیدی فراموش نشدنی بهره مندی بیش از ۹ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر ایلام افزایش ۳۹ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام صادرات بیش از ۱۴۴ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران آموزش دانش آموزان ایلامی از ۱۴ فروردین به صورت حضوری خواهد بود ایلام زیبا| از گذرگاه عشق به دروازه‌ تاریخ/ مهران شهری از انبوه آثار تاریخی و زیارتی موزه سنجش تبریز/ ازساعت تاریخی امپراتور روم باستان تا تنه درخت ۵ میلیون ساله چاراویماق به کانون خدمت‌رسانی تبدیل خواهد شد گرفتن صدر از صدرا در دقیقه ۹۷ ایجاد اولین شهرک تخصصی برق و الکترونیک خصوصی در کشور/ تشکیل قرارگاه صنایع دانش بنیان تولیدی کرونا در آفساید/بازگشت تماشاگران تراکتور بعد از ۷۷۵ روز فقدان راهبرد و استراتژی بلندمدت در بخش کشاورزی/آذربایجان شرقی، استان پنجم دانش بنیان کشور
کد خبر: 2261
تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
نویسنده خبر:
51 بازدید
۰

مسکو: در مذاکره با کی‌یف گشایشی رخ نداد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت، هیچ تحول امیدبخش یا گشایشی در مذاکرات مسکو و کی‌یف مشاهده نشده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه گفت، در مذاکرات مسکو و کی‌یف گشایشی ایجاد نشده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف ضمن استقبال از اقدام اوکراین در ارائه درخواست‌های خود به‌صورت مکتوب متذکر شد نشانه‌ای از تحولی امیدبخش یا گشایش در مذاکرات مسکو و کی‌یف مشاهده نمی‌شود.

این مقام روس تأکید کرد، شبه‌جزیره کریمه بخشی از خاک روسیه است و طبق قوانین تصویب شده در این کشور، مسائل کریمه به هیچ عنوان قابل مذاکره با هیچ کشوری نیست.

سخنگوی کرملین افزود، «ولادیمیر مدینسکی» رئیس هیأت روس در مذاکره با اوکراین، رئیس جمهور روسیه را از نتیجه گفت‌وگوهای روز گذشته در استانبول مطلع کرد.

وی متذکر شد، روسیه قرار نیست یک روزه از متقاضیان بخواهد بهای انرژی صادر شده را به روبل بپردازند اما از سوی دیگر ممکن است کالا‌های دیگری نیز به لیست محصولات صادراتی نیازمند پرداخت به صورت روبل افزوده شوند.

علاوه بر کاخ کرملین، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین  نیز در واکنش به مذاکرات روز سه‌شنبه میان هیأت‌های اعزام شده از مسکو و کی‌یف گفت: «سیگنال‌هایی که از محل برگزاری مذاکرات می‌شنویم را می‌توان مثبت ارزیابی کرد. اما این سیگنال‌ها صدای انفجار خمپاره‌ها را ساکت نکرده است».

دور جدید مذاکرات نمایندگان روسیه و اوکراین به میزبانی استانبول و با سخنرانی آغازین «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیروز برگزار شد. رئیس‌جمهور ترکیه پیش از آغاز مذاکرات هیات‌های اوکراینی و روسی در استانبول، خواستار آتش‌بس بین طرفین شد.

«الکساندر فومین» معاون وزیر دفاع روسیه بعد از مذاکرات اعلام کرد که روسیه فعالیت نظامی خود را در نزدیکی کی‌یف و چرنیهیف کاهش می‌دهد زیرا مذاکرات با اوکراین وارد مرحله عملی می‌شود.

فومین در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از مذاکرات با هیأت اوکراینی، گفت: «تصمیمی اتخاذ شد که در چند نوبت، فعالیت نظامی در نزدیکی کی‌یف و چرنیهیف به شدت کاهش یابد».

انتهای پیام/ص


منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

اوقات شرعی
قیمت لحظه ای ارز و طلا ریال
گیشه روزنامه