پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ /
بیش از ۱۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در ایلام معدوم شد مرز مهران برای تردد زائران بسته است برگزاری جشنواره تئاتر ترکی در تبریز توزیع ۵۷۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان «زرین آباد» در آستانه سال نو هنرمندان بین مسوولان و هنر آشتی ایجاد کنند/ تئاتر می‌تواند مبلغ خوبی برای فرهنگ ما باشد پروازهای فرودگاه ایلام ۴۰ درصد افزایش یافت بیرون آمدن تئاتر آذربایجان‌شرقی از چتر حمایتی بازدید ۷۰ هزار نفر از یادمان‌های دفاع مقدس در ایلام عیدانه مهاجم سرعتی سابق تیم تراکتور/قربانعلی محبوب تراکتور/نیم اسکناس عیدی فراموش نشدنی بهره مندی بیش از ۹ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر ایلام افزایش ۳۹ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام صادرات بیش از ۱۴۴ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران آموزش دانش آموزان ایلامی از ۱۴ فروردین به صورت حضوری خواهد بود ایلام زیبا| از گذرگاه عشق به دروازه‌ تاریخ/ مهران شهری از انبوه آثار تاریخی و زیارتی موزه سنجش تبریز/ ازساعت تاریخی امپراتور روم باستان تا تنه درخت ۵ میلیون ساله چاراویماق به کانون خدمت‌رسانی تبدیل خواهد شد گرفتن صدر از صدرا در دقیقه ۹۷ ایجاد اولین شهرک تخصصی برق و الکترونیک خصوصی در کشور/ تشکیل قرارگاه صنایع دانش بنیان تولیدی کرونا در آفساید/بازگشت تماشاگران تراکتور بعد از ۷۷۵ روز فقدان راهبرد و استراتژی بلندمدت در بخش کشاورزی/آذربایجان شرقی، استان پنجم دانش بنیان کشور
کد خبر: 2677
تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
نویسنده خبر:
100 بازدید
۰
1

مشکلی در تامین کالاهای اساسی مردم آذربایجان‌غربی در ماه رمضان وجود ندارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مشکلی در تامین کالاهای اساسی مردم استان در ماه رمضان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اکبر کرامتی اظهارداشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در ستاد تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان صورت گرفته مشکلی برای توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم در تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: به میزان۷۲۰۰ تن برنج ، سه هزار تن شکر و همچنین ۲ هزار و ۷۰۰ تن تخم مرغ جهت تنظیم بازار ماه مبارک رمضان استان تهیه و تامین شده و در حال حمل و انتقال به استان است.

 رییس قرارگاه امنیت غذایی استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: جهت تداوم توزیع اقلام اساسی در ماه مبارک رمضان برنج تایلندی به مقدار ۲هزار و ۵۵۰ تن، برنج هندی از مقصد بوشهر به میزان بیش از چهار و ۶۰۰ تن و شکر از مقصد استان خوزستان به میزان سه هزار تن‌ تدارک و در حال حمل به استان است.

کرامتی ادامه داد: به منظور تنطیم بازار شب عید نیز در اسفند ماه یک هزار و ۲۰۰ تن برنج تایلندی و یک‌هزار و ۳۰۰تن برنج هندی توزیع شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌غربی افزود: برای سهمیه شکر خانوار نیز در اسفند ماه هزار و ۵۰۰ تن توزیع‌ انجام شده است که بیش از ۸۰ درصد آن جذب و با قیمت ۱۴۰ هزار ریال برای هر کیلو عرضه شده است.شکر برای صنف صنعت نیز به میزان یک‌هزار و ۵۰۰ تن تخصیص و با قیمت مصوب ۱۲۵ هزار ریال توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تامین گوشت مرغ گرم با توجه به جوجه ریزی های مناسب  انجام گرفته در ماه‌های اخر سال ۱۴۰۰، در اسفندماه با پنج میلیون قطعه و برای فروردین ماه به تعداد چهار میلیون و ۸۷۵ هزار قطعه مشکلی در تامین گوشت مرغ مصرفی مردم ، وجود نخواهد داشت.

کرامتی تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به طور متوسط روزانه ۳۵۰ تن گوشت مرغ گرم در استان توزیع می‌شود و این درحالی است که مصرف متوسط گوشت مرغ به طور روزانه ۲۲۰تن در استان است.

وی بیان کرد: هیچ گونه کمبودی در تامین‌گوشت‌ مرغ گرم و منجمد وجود ندارد و مرغ منجمد نیز به اندازه کافی در سردخانه های شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره سازی شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه گوشت قرمز منجمد در اسفند ماه به میزان ۱۷ تن توزیع شده است، ادامه داد: بیش از ۱۲۱ تن گوشت قرمز منجمد جهت تثبیت قیمت‌ها و تعادل در بازار ، آماده توزیع برای ایام ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه گوشت مرغ منجمد در اسفند ماه در سطح روستاهای استان به میزان ۶۰۰ تن توزیع شده است، افزود: در هفته اول فروردین ماه سال جاری نیز ۴۰۰ تن مرغ منجمد در مناطق شهری استان توزیع شد.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار تن روغن هم برای استان تخصیص یافته که از این مقدار ۱۸۰ تن برای صنف صنعت و مابقی برای مصرف خانوار بوده است که از اول فروردین ماه سال ۱۴۰۱ مقدار ۷۰۰ تن روغن خوراکی از طریق مباشرین بخش خصوصی توزیع گردیده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شاهد افزایش تقاضا برای مصرف کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان خواهیم بود ، بنابراین نظارت ها و بازرسی ها جهت تنظیم بازار این محصولات در این ماه مبارک افزایش می یابد.

کرامتی اضافه کرد: هم اکنون ۳۸ اکیپ بازرسی قرارگاه تأمین امنیت غدایی در سراسر استان بر سطح بازار اقلام پر مصرف و کالاهای اساسی مردم به صورت شبانه روزی در حال رصد و پایش بازار استان هستند و با آغاز فعالیت این قرارگاه در حال حاضر شاهد آرامش و ثبات در بازار کالاهای اساسی مردم هستیم.

انتهای پیام/

 

منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

اوقات شرعی
قیمت لحظه ای ارز و طلا ریال
گیشه روزنامه