سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ /
بیش از ۱۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در ایلام معدوم شد مرز مهران برای تردد زائران بسته است برگزاری جشنواره تئاتر ترکی در تبریز توزیع ۵۷۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان «زرین آباد» در آستانه سال نو هنرمندان بین مسوولان و هنر آشتی ایجاد کنند/ تئاتر می‌تواند مبلغ خوبی برای فرهنگ ما باشد پروازهای فرودگاه ایلام ۴۰ درصد افزایش یافت بیرون آمدن تئاتر آذربایجان‌شرقی از چتر حمایتی بازدید ۷۰ هزار نفر از یادمان‌های دفاع مقدس در ایلام عیدانه مهاجم سرعتی سابق تیم تراکتور/قربانعلی محبوب تراکتور/نیم اسکناس عیدی فراموش نشدنی بهره مندی بیش از ۹ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر ایلام افزایش ۳۹ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام صادرات بیش از ۱۴۴ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران آموزش دانش آموزان ایلامی از ۱۴ فروردین به صورت حضوری خواهد بود ایلام زیبا| از گذرگاه عشق به دروازه‌ تاریخ/ مهران شهری از انبوه آثار تاریخی و زیارتی موزه سنجش تبریز/ ازساعت تاریخی امپراتور روم باستان تا تنه درخت ۵ میلیون ساله چاراویماق به کانون خدمت‌رسانی تبدیل خواهد شد گرفتن صدر از صدرا در دقیقه ۹۷ ایجاد اولین شهرک تخصصی برق و الکترونیک خصوصی در کشور/ تشکیل قرارگاه صنایع دانش بنیان تولیدی کرونا در آفساید/بازگشت تماشاگران تراکتور بعد از ۷۷۵ روز فقدان راهبرد و استراتژی بلندمدت در بخش کشاورزی/آذربایجان شرقی، استان پنجم دانش بنیان کشور
کد خبر: 2287
تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
نویسنده خبر:
104 بازدید
۰
1

وزیر امور خارجه در دیدار لاوروف: مخالف اعمال تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه علیه روسیه هستیم

حسین امیرعبداللهیان در دیدار سرگئی لاوروف با بیان اینکه مخالف اعمال تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه علیه روسیه هستیم، گفت: مطلع شدم در تحولات اوکراین در مسیر گفت‌وگوی سیاسی پیشرفت‌هایی در حال حاصل شدن است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به چین، حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه عصر امروز (چهارشنبه) دهم فروردین ماه در شهر تونشی چین و در حاشیه سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

* روابط ایران و روسیه در مسیر خوب و درست خودش قرار دارد

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با همتای لاوروف خاطرنشان کرد: از این‌که بار دیگر در فاصله کوتاهی با همدیگر ملاقات می‌کنیم خرسندم. قبل از هر چیز مایلم سلام‌های آقای رئیسی به آقای پوتین را ابلاغ کنید.

امیرعبداللهیان ادامه داد: خوشحال هستیم که روابط ایران و روسیه در مسیر خوب و درست خودش قرار دارد. یک بار دیگر مایلم تأکید کنم که ما مخالف اعمال تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه علیه روسیه هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: مطلع شدم در تحولات اوکراین در مسیر گفت‌وگوی سیاسی پیشرفت‌هایی در حال حاصل شدن است، امیدوارم در گفت‌وگوهای امشب شما را در جریان مسائل مختلف قرار دهم و از شما هم آخرین تحولات را بشنوم.

وی بیان کرد: یک بار دیگر مایلم بر روابط مهم و ممتاز دو کشور تأکید کنم.

وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با امیرعبداللهیان و هیأت همراهش، اظهار داشت: اخیرا شما را در مسکو ملاقات کردم و در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو داشتیم. 

لاوروف ادامه داد: علاقه‌مند افزایش همکاری‌های همه جانبه در همه زمینه‌ها با همسایگان و به ویژه ایران هستیم و به ویژه در موضوعات همکاری همچون درباره خزر.

وی خاطرنشان کرد: در تماس‌ها و تعاملات ما اهمیت بسیار ویژه‌ای حاصل شده و روابط دوجانبه ما تاثیر خودش را بر نظم جدید روابط بین‌الملل می‌گذارد. شاهد دورانی هستیم که برخی از طرف‌ها به دنبال بازنگری اساس و منشور سازمان ملل هستند. شاهدیم شرکای غربی تلاش می‌کنند استقلال و حاکمیت و اصل عدم دخالت در امور کشورها را نقض کنند. یکی از ابزارهای در دست این کشورها تحریم است.

وزیر خارجه روسیه بیان کرد: ما در روابط با همسایگان و دوستان تلاش می‌کنیم که در مرحله اول این اقدامات یکجانبه و غیرقانونی تحریمی محکوم شده و در مرحله دوم اقدامات موثر در این زمینه صورت بگیرد. 

به گزارش خبرنگار فارس، وزیر امور خارجه ایران پیش از این نیز با وزرای خارجه پاکستان، قطر، اندونزی و ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

انتهای پیام/


منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

اوقات شرعی
قیمت لحظه ای ارز و طلا ریال
گیشه روزنامه