سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ /
بیش از ۱۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در ایلام معدوم شد مرز مهران برای تردد زائران بسته است برگزاری جشنواره تئاتر ترکی در تبریز توزیع ۵۷۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان «زرین آباد» در آستانه سال نو هنرمندان بین مسوولان و هنر آشتی ایجاد کنند/ تئاتر می‌تواند مبلغ خوبی برای فرهنگ ما باشد پروازهای فرودگاه ایلام ۴۰ درصد افزایش یافت بیرون آمدن تئاتر آذربایجان‌شرقی از چتر حمایتی بازدید ۷۰ هزار نفر از یادمان‌های دفاع مقدس در ایلام عیدانه مهاجم سرعتی سابق تیم تراکتور/قربانعلی محبوب تراکتور/نیم اسکناس عیدی فراموش نشدنی بهره مندی بیش از ۹ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر ایلام افزایش ۳۹ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام صادرات بیش از ۱۴۴ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران آموزش دانش آموزان ایلامی از ۱۴ فروردین به صورت حضوری خواهد بود ایلام زیبا| از گذرگاه عشق به دروازه‌ تاریخ/ مهران شهری از انبوه آثار تاریخی و زیارتی موزه سنجش تبریز/ ازساعت تاریخی امپراتور روم باستان تا تنه درخت ۵ میلیون ساله چاراویماق به کانون خدمت‌رسانی تبدیل خواهد شد گرفتن صدر از صدرا در دقیقه ۹۷ ایجاد اولین شهرک تخصصی برق و الکترونیک خصوصی در کشور/ تشکیل قرارگاه صنایع دانش بنیان تولیدی کرونا در آفساید/بازگشت تماشاگران تراکتور بعد از ۷۷۵ روز فقدان راهبرد و استراتژی بلندمدت در بخش کشاورزی/آذربایجان شرقی، استان پنجم دانش بنیان کشور
کد خبر: 2227
تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
نویسنده خبر:
49 بازدید
۰

پکن: همکاری ما با روسیه هیچ حد و مرزی ندارد

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد، همکاری این کشور با روسیه هیچ حد و مرزی ندارد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن ابراز خوشبینی درباره حل بحران اوکراین از راه مذاکره و گفت‌و‌‎گو، به تمجید از روابط پکن و مسکو پرداخت.

همزمان با تشدید فشارهای آمریکا و متحدان غربی این کشور علیه روسیه در رابطه با بحران اوکراین، سخنگوی وزارت خارجه چین بر تداوم همکاری‌های پکن و مسکو در حوزه‌های مختلف از قبیل حوزه امنیتی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که همکاری بین روسیه و چین در حوزه امنیت و اقدامات به منظور ایستادگی در برابر ایجاد هژمونی جهانی، هیچ محدودیتی ندارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین تصریح کرد: «همکاری روسیه و چین هیچ حد و مرزی ندارد. این (همکاری) به اقدامات دوجانبه ما برای حفظ صلح و امنیت و همچنین اقدامات مشترک برای مقاومت در برابر هژمونی مربوط می‌شود».

این مقام ارشد پکن درباره بحران اوکراین و مذاکرات روز سه شنبه (دیروز) هیات‌های اعزامی مسکو و کی‌یف به استانبول اشاره کرد و از «نشانه‌های مثبت» صادر شده توسط هر دو طرف تمجید کرد.

وانگ ون‌بین همچنین تصریح کرد: «ما همواره اعتقاد داشته‌ایم که گفت‌و‌گو و مذاکرات تنها راه درست برای رسیدن به راه‌حل بحران اوکراین است».

وی ابراز امیدواری کرد که روسیه و اوکراین به زودی به توافق برسند و از جامعه بین‌المللی خواست به تلاش‌های مسکو و کی‌یف به منظور حل بحران کمک کنند. به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، «باید از هر اقدامی که شاید باعث دمیدن آتش بر شعله یا تشدید مناقشان شود، اجتناب گردد».

خبرنگار خبرگزاری تاس در این نشست از سخنگوی وزارت خارجه چین سوال کرد که آیا پکن آمادگی ایفای نقش به عنوان تضمین کننده اجرای توافق صلح احتمالی بین روسیه و چین را دارد؟ وانگ ون‌بین اینطور جواب داد: « ما به ایفای نقش سازنده و ارائه کمک به منظور عادی سازی وضعیت در اوکراین ادامه خواهیم داد».

انتهای پیام/ص


منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

اوقات شرعی
قیمت لحظه ای ارز و طلا ریال
گیشه روزنامه