جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ /
بیش از ۱۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در ایلام معدوم شد مرز مهران برای تردد زائران بسته است برگزاری جشنواره تئاتر ترکی در تبریز توزیع ۵۷۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان «زرین آباد» در آستانه سال نو هنرمندان بین مسوولان و هنر آشتی ایجاد کنند/ تئاتر می‌تواند مبلغ خوبی برای فرهنگ ما باشد پروازهای فرودگاه ایلام ۴۰ درصد افزایش یافت بیرون آمدن تئاتر آذربایجان‌شرقی از چتر حمایتی بازدید ۷۰ هزار نفر از یادمان‌های دفاع مقدس در ایلام عیدانه مهاجم سرعتی سابق تیم تراکتور/قربانعلی محبوب تراکتور/نیم اسکناس عیدی فراموش نشدنی بهره مندی بیش از ۹ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر ایلام افزایش ۳۹ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام صادرات بیش از ۱۴۴ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران آموزش دانش آموزان ایلامی از ۱۴ فروردین به صورت حضوری خواهد بود ایلام زیبا| از گذرگاه عشق به دروازه‌ تاریخ/ مهران شهری از انبوه آثار تاریخی و زیارتی موزه سنجش تبریز/ ازساعت تاریخی امپراتور روم باستان تا تنه درخت ۵ میلیون ساله چاراویماق به کانون خدمت‌رسانی تبدیل خواهد شد گرفتن صدر از صدرا در دقیقه ۹۷ ایجاد اولین شهرک تخصصی برق و الکترونیک خصوصی در کشور/ تشکیل قرارگاه صنایع دانش بنیان تولیدی کرونا در آفساید/بازگشت تماشاگران تراکتور بعد از ۷۷۵ روز فقدان راهبرد و استراتژی بلندمدت در بخش کشاورزی/آذربایجان شرقی، استان پنجم دانش بنیان کشور
کد خبر: 2623
تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
نویسنده خبر:
54 بازدید
۰
1

افزایش ۱۰ هزار تخت بیمارستانی برای ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن بازدید از ۲ بیمارستان ویژه ایثارگران گفت: سیاست بنیاد ارائه خدمات در منزل به بیماران ایثارگر است که به تقویت ابعاد عاطفی نیز می‌انجامد.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه هشتم فروردین ماه در بیمارستان‌های فوق تخصصی خاتم‌الانبیا (ص) و ساسان حضور یافت و از جانبازان و خانواده‌های ایثارگران بستری در این بیمارستان‌ها عیادت کرد.

وی در ابتدای این بازدید با حضور در مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا بیمارستان فوق تخصصی خاتم‌الانبیا (ص) از خانواده‌های شهدا و ایثارگران این بیمارستان‌ها عیادت کرد و برای این عزیزان سلامتی و شفا در درگاه الهی مسألت کرد.

 تجارب خدمات رسانی به ایثارگران به سایر کشورها منتقل می‌شود

قاضی‌زاده هاشمی در نشستی با کارکنان بیمارستان فوق تخصصی خاتم‌الانبیا (ص) ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو با تأکید بر ضرورت انتقال تجارب خدمات رسانی به ایثارگران به سایر کشورها، گفت: این بیمارستان جایگاه ویژه‌ای برای کشورهای همسایه دارد و امیدواریم به صورت مستمر کیفیت خدمت‌رسانی به بیماران در این بیمارستان افزایش یابد.

افزایش ۱۰ هزار تخت بیمارستانی برای ایثارگران

دکتر هادی کاظمی، رئیس بیمارستان فوق تخصصی خاتم‌الانبیا (ص) و جمعی از کارکنان این بیمارستان در این نشست گزارشی از وضعیت بیماران ایثارگر بستری در این بیمارستان ارائه کردند و قاضی‌زاده هاشمی با حضور در محوطه این بیمارستان مشکلات این بیمارستان را مورد بررسی قرار داد.

همچنین رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در بیمارستان فوق تخصصی ساسان و بخش آی سی یو این بیمارستان از جانبازان و بیماران ایثارگر بستری در این بیمارستان عیادت کرد.

قاضی‌زاده هاشمی در نشستی با مسؤولان و کارکنان بیمارستان فوق تخصصی ساسان ضمن تبریک سال نو خطاب به آنها گفت: شما عزیزان با خدمت به ایثارگران مجاهدین در راه خدا هستید و این جای قدردانی و شکرگزاری دارد. خدمت به بشریت مقدس و خدمت به ایثارگران مقدس‌تر است و پرستاری از مادران شهدا توفیق الهی است و جای تشکر دارد.

رزمندگانی که بعد از عملیات خیبر در جبهه بودند نیاز به خدمت‌رسانی دارند

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران وظایف متنوعی از جمله تأمین معیشت، اشتغال، تحصیل و … برای جامعه ایثارگری به عهده دارد و البته ارائه خدمات در حوزه بهداشت، سلامت و درمان مهم‌تر از واجبات اساسی در بنیاد شهید و امور ایثارگران است زیرا والدین شهدا پا به سن گذاشته‌اند و مجاهدان و رزمندگان طبق فرمایش شهید سلیمانی بعد از جنگ خیبر دچار عوارض شیمیایی شده‌اند و نیاز به خدمت‌رسانی دارند.

افزایش ۱۰ هزار تخت بیمارستانی برای ایثارگران

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه متأسفانه مشکلات اقتصادی در زندگی ایثارگران وجود دارد، ابراز داشت: با توجه به این مشکلات ایثارگران به خدمات و مراقبت بیشتری نیاز دارند. این مراقبت‌ها در سه سطح خدمات درمانی شامل خدمات بستری و سرپایی، خدمات مددکاری و خدمات تفریحی است و باید جامعه هدف ما تحت رصد و آموزش باشند تا دانش آن‌ها همواره ارتقا یابد.

خدمات نقاهتگاهی از بیماران ایثارگر ارتقا پیدا می‌‌کند

وی گفت: در سطح بعدی باید خدمات نقاهتگاهی و مراقبت دائمی از بیماران ایثارگر ارتقا پیدا کند. سیاست بنیاد ارائه خدمات در منزل به بیماران ایثارگر است که به تقویت ابعاد عاطفی نیز می‌انجامد. مراکزی مانند مجموعه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار نیز مورد نیاز است که به این عزیزان خدمات تفریحی ارائه کند.

قاضی‌زاده هاشمی در تشریح خدمات درمانی مورد نیاز برای جامعه ایثارگری اظهار داشت: این خدمات شامل ۲ سطح خدمات بستری و سرپایی است و لازم است که این ۲ در کنار هم رشد پیدا کنند نه اینکه رشد کاریکاتوری داشته باشند. لازم است که هزینه‌ها کنترل شود و سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام شود و با توجه به اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی است این خدمات در طولانی مدت نیز قابل استفاده است.

مدل‌های شبکه‌های درمانی استانی گسترش می‌یابد/ افزایش ۱۰ هزار تخت بیمارستانی برای ایثارگران

وی با اشاره به ضرورت گسترش شبکه درمانی در سراسر کشور ادامه داد: باید مدت بستری بیماران کاهش و مدل‌های شبکه‌های درمانی استانی گسترش یابد و این نیاز به کار و تحول انقلابی دارد. در حوزه گسترش تخت‌ها باید به پنج هزار تخت در حوزه اعصاب و روان و پنج هزار تخت عمومی دست پیدا کنیم، هم‌اکنون در کشور نزدیک یک هزار و ۱۰۰ تخت در حوزه اعصاب و روان و نزدیک ۲ هزار تخت عمومی در اختیار داریم که لازم است این آمار به ۱۰ هزار تخت برسد.

افزایش ۱۰ هزار تخت بیمارستانی برای ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تأکید بر حمایت از توسعه مراکز درمانی بیمارستان ساسان بیان داشت: بخشی از بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جدید به حوزه درمان و سلامت ایثارگران اختصاص یافته است. باید پروژه‌های ناتمام کلنگ‌زده به سرانجام برسد و زمان پایان پروژه‌ها به کمتر از ۲ سال کاهش یابد.

در پایان علیرضا توکلی مهرجردی، رئیس بیمارستان فوق تخصصی ساسان در این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت بیمارستان و جانبازان و ایثارگران بستری در این بیمارستان پرداخت.

انتهای پیام/


منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

اوقات شرعی
قیمت لحظه ای ارز و طلا ریال
گیشه روزنامه