شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ /
بیش از ۱۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در ایلام معدوم شد مرز مهران برای تردد زائران بسته است برگزاری جشنواره تئاتر ترکی در تبریز توزیع ۵۷۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان «زرین آباد» در آستانه سال نو هنرمندان بین مسوولان و هنر آشتی ایجاد کنند/ تئاتر می‌تواند مبلغ خوبی برای فرهنگ ما باشد پروازهای فرودگاه ایلام ۴۰ درصد افزایش یافت بیرون آمدن تئاتر آذربایجان‌شرقی از چتر حمایتی بازدید ۷۰ هزار نفر از یادمان‌های دفاع مقدس در ایلام عیدانه مهاجم سرعتی سابق تیم تراکتور/قربانعلی محبوب تراکتور/نیم اسکناس عیدی فراموش نشدنی بهره مندی بیش از ۹ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر ایلام افزایش ۳۹ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام صادرات بیش از ۱۴۴ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران آموزش دانش آموزان ایلامی از ۱۴ فروردین به صورت حضوری خواهد بود ایلام زیبا| از گذرگاه عشق به دروازه‌ تاریخ/ مهران شهری از انبوه آثار تاریخی و زیارتی موزه سنجش تبریز/ ازساعت تاریخی امپراتور روم باستان تا تنه درخت ۵ میلیون ساله چاراویماق به کانون خدمت‌رسانی تبدیل خواهد شد گرفتن صدر از صدرا در دقیقه ۹۷ ایجاد اولین شهرک تخصصی برق و الکترونیک خصوصی در کشور/ تشکیل قرارگاه صنایع دانش بنیان تولیدی کرونا در آفساید/بازگشت تماشاگران تراکتور بعد از ۷۷۵ روز فقدان راهبرد و استراتژی بلندمدت در بخش کشاورزی/آذربایجان شرقی، استان پنجم دانش بنیان کشور
کد خبر: 2555
تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
نویسنده خبر:
65 بازدید
۰
1

حضور غافلگیرکننده مردم در اردوهای نوروزی راهیان نور/ تخمین یک میلیون نفری، آمار قطعی نیست

در بازه زمانی ۱۰ اسفند تا هفتم فروردین ماه بیش از یک میلیون نفر از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کردند. البته طبق گفته متولیان راهیان نور،‌ این حضور بیش‌تر از سال‌های قبل کرونا و بسیار غافلگیرانه است.

خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت ـ آزاده لرستانی: بسیاری از مردم نوروز اولین سال قرن خود را در سرزمین‌های متبرک به خون بهترین بندگان خدا در مناطق عملیاتی جنوبی کشور سپری کردند. این در حالی است که از ماه پایانی سال ۱۳۹۸ وقفه‌ای ۲ ساله برای اعزام کاروان راهیان نور پیش آمد و اکنون بعد از ۲ سال با اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا، این حضور مردمی مفهوم دیگری خواهد داشت. معنایی که حکایت از زنده بودن شور جهاد و مقاومت در میان جامعه بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از آغاز دفاع مقدس دارد. شاید نامگذاری شعار امسال راهیان نور «ما مقاوم هستیم» هم موید این مطلب باشد.

تا قبل از شیوع ویروس کرونا ۵۷ منطقه عملیاتی دفاع مقدس در هفت استان کشور از جمله ایلام، کرمانشاه، خوزستان، هرمزگان، آذربایجان غربی، کردستان و بوشهر در سال شاهد حضور بیش از هفت میلیون نفر زائر بود. البته در ۲ سال گذشته با اینکه در ظاهر یادمان‌های دفاع مقدس تعطیل بودند،‌ اما در این مدت، حفظ، حراست و نگهداری زیرساخت‌ها در اردوگاه‌ها،‌ یادمان‌ها، توسعه زیرساخت‌های انسانی راهیان نور مرتبط با راویان،‌ مبلغان و خادمان شهدا و همچنین بازطراحی راهیان نور از سوی متولیان امر پیگیری شد.

با این وجود با شروع پیک سفر راهیان نور از ۱۵ اسفندماه سال گذشته (به صورت رسمی) تاکنون (دهم فروردین ماه) حضور و استقبال مردم در قالب اعزام کاروانی و حتی خودروی شخصی بی‌نظیر و حتی کم‌نظیر نسبت به دوران قبل از کرونا بوده است.

حضور غافلگیرکننده مردم در اردوهای نوروزی راهیان نور/ تخمین یک میلیون نفری، آمار قطعی نیست

مسؤولانی که به راهیان نور رفتند

در این مدت، یادمان‌های دفاع مقدس شاهد حضور مسؤولان کشور از جمله آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور،‌ محمد مخبر دزفولی، معاون اول رئیس جمهور،‌ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب  اسلامی،‌ سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه جنوب غرب کربلا، علیرضا زاکانی شهردار تهران، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر تهران، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده و فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش جمهوی اسلامی، سردار نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور،‌ سردار عباس مطهری دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور و بسیج بود.

حضور غافلگیرکننده مردم در اردوهای نوروزی راهیان نور/ تخمین یک میلیون نفری، آمار قطعی نیست


حضور سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در یادمان دفاع مقدس

۲۸ روز حضور مردم در راهیان نور از مرز یک میلیون نفر گذشته است

در این میان سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن بازدید از ۱۰ یادمان دفاع مقدس در جنوب کشور درباره آماری از تعداد زائران راهیان نور بیان داشت: از ۱۰ اسفند تا امروز که حدود ۲۸ روز می‌شود (هفتم فروردین‌ماه)، قریب به یک میلیون نفر از یادمان‌های راهیان نور در خوزستان بازدید کرده‌اند. در این میان، تمام دوستان شامل راوی‌ها و خادمان شهدا می‌گویند که ما غافلگیر شدیم و انتظار نداشتیم با اندک فروکش کردن بیماری کرونا، از یادمان‌ها این‌گونه استقبال شود.

این گفته‌های سرلشکر باقری البته ناظر بر مراجعات مردمی تا سه روز قبل است و قطعا تا پایان تعطیلات نوروزی، این تعداد بالاتر هم خواهد رفت.

حضور غافلگیرکننده مردم در اردوهای نوروزی راهیان نور/ تخمین یک میلیون نفری، آمار قطعی نیست


شهردار تهران هم زائر راهیان نور شد

حضور زیاد مردم در کاروان راهیان نور ما را شوکه کرد

البته پیش از این سردار عباس مطهری، دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور و بسیج در گفت‌وگو با فارس از پیش‌بینی‌اش درباره حضور مردم در راهیان نور امسال گفته بود. وی در گفت‌وگویی دیگر با خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس این حضور را بسیار غافلگیرکننده دانست و ارائه آمار از تعداد بازدیدکنندگان سرزمین‌های نور را منوط به روزهای آینده و پایان سفرهای کاروان‌های راهیان نور تا ۱۵ فروردین ماه دانست.

مطهری درباره علل تأخیر درباره ارائه آمار تعداد زائران راهیان نور بیان داشت: امسال در بحث آمار به دلیل مسائل مختلف دچار کمی مشکل شدیم که به صورت کلی آمارگیری به سه صورت ورودی پارکینگ‌ها، اسکان‌های سپاه استانی و خود شهرستان‌ها انجام خواهد شد.

به گزارش فارس، حضور مردم برای لحظه تحویل سال در یادمان شهدای والفجر ۸ اروندکنار آبادان بیش از ۷۵ هزار نفر برآورد شده است. این در حالی است که با نزدیک شدن به لحظات تحویل سال به دلیل ازدحام جمعیت کار سرشماری متوقف شد و به گفته مسؤولان، این آمار، بیش از این مقدار است. با این وجود طبق برخی اطلاعات به دست آمده از سایر یادمان‌های دفاع مقدس متولیان امر شاهد حضور بی‌سابقه مردم در این مدت بوده‌اند.

انتهای پیام/


منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

اوقات شرعی
قیمت لحظه ای ارز و طلا ریال
گیشه روزنامه