شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ /
بیش از ۱۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در ایلام معدوم شد مرز مهران برای تردد زائران بسته است برگزاری جشنواره تئاتر ترکی در تبریز توزیع ۵۷۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان «زرین آباد» در آستانه سال نو هنرمندان بین مسوولان و هنر آشتی ایجاد کنند/ تئاتر می‌تواند مبلغ خوبی برای فرهنگ ما باشد پروازهای فرودگاه ایلام ۴۰ درصد افزایش یافت بیرون آمدن تئاتر آذربایجان‌شرقی از چتر حمایتی بازدید ۷۰ هزار نفر از یادمان‌های دفاع مقدس در ایلام عیدانه مهاجم سرعتی سابق تیم تراکتور/قربانعلی محبوب تراکتور/نیم اسکناس عیدی فراموش نشدنی بهره مندی بیش از ۹ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر ایلام افزایش ۳۹ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام صادرات بیش از ۱۴۴ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران آموزش دانش آموزان ایلامی از ۱۴ فروردین به صورت حضوری خواهد بود ایلام زیبا| از گذرگاه عشق به دروازه‌ تاریخ/ مهران شهری از انبوه آثار تاریخی و زیارتی موزه سنجش تبریز/ ازساعت تاریخی امپراتور روم باستان تا تنه درخت ۵ میلیون ساله چاراویماق به کانون خدمت‌رسانی تبدیل خواهد شد گرفتن صدر از صدرا در دقیقه ۹۷ ایجاد اولین شهرک تخصصی برق و الکترونیک خصوصی در کشور/ تشکیل قرارگاه صنایع دانش بنیان تولیدی کرونا در آفساید/بازگشت تماشاگران تراکتور بعد از ۷۷۵ روز فقدان راهبرد و استراتژی بلندمدت در بخش کشاورزی/آذربایجان شرقی، استان پنجم دانش بنیان کشور
کد خبر: 2693
تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
نویسنده خبر:
117 بازدید
۰
1

پایانه مرزی رازی خوی تا پایان اردیبهشت به بهره برداری می‌رسد

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: پایانه مرزی رازی خوی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان تا پایان اردیبهشت ماه ۱مسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در بازدید از روند ساخت پایانه رازی خوی اظهار کرد: پایانه مرزی رازی خوی و محور مواصلاتی آن با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان تا پایان اردیبهشت ماه امسال به طور کامل بهره برداری می رسد.

وی گفت: دولت مصمم به توسعه روابط تجاری، اقتصادی و توسعه گردشگری با کشور ترکیه است و بر این اساس ساخت، توسعه و تکمیل پایانه مرزی رازی یکی از اولویت ها و برنامه های مهم سازمان در سالجاری بوده و پیش بینی می شود این پایانه مرزی در اردیبهشت ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

امانی اظهار داشت : عملیات ساخت سالن تجاری و مسافری پایانه مرزی رازی بصورت یک ساختمان تجمیع شده به اتمام رسیده و عملیات عمرانی بخشی از محوطه این پایانه که بدلیل شرایط نامساعدجوی منطقه در فصل سرما به کندی پیش رفت تا دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه جاده قطور با توجه به کوتاهی مسافت  ۴۰۰ کیلومتری در مقایسه با سایر مسیرهای ایران به ترکیه مورد توجه و علاقه مسافران و گردشگران خارجی است، اضافه کرد: تعریض و ساخت محور خوی – قطور – رازی بر عهده شرکت ساخت و توسعه راهها است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پس از اتمام عملیات ساخت آن وظیفه ایمن سازی، نصب علائم و خط کشی محور را بر عهده خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی سفر و ترددهای جاده ای نسبت به سال گذشته گفت: به هم وطنان توصیه می‌کنیم حتما سفر خود را مدیریت کرده و به روزهای آخر و پر ترافیک موکول نکنند.

وی خواب آلودگی را از بیشترین دلیل تصادفات جاده ای عنوان کرد که اهمیت الزام استراحت و رفع خستگی قبل از رانندگی در جاده‌ها را نمایان می سازد.

امانی یادآور شد: با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی امسال احکام بودجه برای نوسازی ماشین آلات در نظر گرفته شده و برای نوسازی این ناوگان، نسبت به واردات بخشی از ماشین آلات اقدام و مابقی نیز از ظرفیت تولیدات داخلی استفاده خواهد شد.

عادل نجف زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید اظهار کرد: جاده قطور و پایانه بزرگ رازی نه تنها برای اقتصاد و تجارت خوی حیاتی است که تکمیل این جاده منجر به افزایش راندمان اقتصادی و تجاری کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی گمرک بزرگ رازی گام مهم ۲۴ ساعته شدن مرز رازی برداشته می شود، تصریح کرد : برای رسیدن به سقف تجارت ۳۰ میلیارد دلاری مورد توافق ۲ دولت ایران و ترکیه نیازمند تکمیل جاده خوی – قطور و ۲۴ ساعته شدن مرز رازی هستیم.

به گزارش فارس، مرز رازی خوی سومین مرز رسمی ایران با ترکیه در آذربایجان‌غربی است و نقش موثری در رونق اقتصادی منطقه دارد؛  پیشرفت اجرایی پایانه مرزی این شهرستان تاکنون بالای ۹۷ درصد بوده و بزودی به بهره برداری می‌رسد.

گمرک مرزی رازی در فاصله ۷۵ کیلومتری غرب شهرستان خوی و در مرز ایران با کشور ترکیه قرار دارد؛ خوی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی بوده و حدود ۱۳۰ کیلومتر با ارومیه، مرکز استان فاصله دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای بازدید از روند  ساخت پایانه رازی خوی و مسیر منتهی به آن به استان آذربایجان غربی سفر کرده بود.

در این سفر بنی اسدی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، حاجی اسماعیلی مدیرکل دفتر ریاست، هاشمی نیا مدیرکل حراست، هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی، حدادزادگان مدیر دفتر فنی و امور پیمان ها، فخاران مشاور ریاست و مدیرکل روابط عمومی و دفتر مرکزی حراست سازمان و شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی معاون وزیر راه و شهرسازی را همراهی کردند.

انتهای خبر/

 

منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

اوقات شرعی
قیمت لحظه ای ارز و طلا ریال
گیشه روزنامه