سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ /
بیش از ۱۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در ایلام معدوم شد مرز مهران برای تردد زائران بسته است برگزاری جشنواره تئاتر ترکی در تبریز توزیع ۵۷۰ بسته مواد غذایی بین نیازمندان «زرین آباد» در آستانه سال نو هنرمندان بین مسوولان و هنر آشتی ایجاد کنند/ تئاتر می‌تواند مبلغ خوبی برای فرهنگ ما باشد پروازهای فرودگاه ایلام ۴۰ درصد افزایش یافت بیرون آمدن تئاتر آذربایجان‌شرقی از چتر حمایتی بازدید ۷۰ هزار نفر از یادمان‌های دفاع مقدس در ایلام عیدانه مهاجم سرعتی سابق تیم تراکتور/قربانعلی محبوب تراکتور/نیم اسکناس عیدی فراموش نشدنی بهره مندی بیش از ۹ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر ایلام افزایش ۳۹ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام صادرات بیش از ۱۴۴ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران آموزش دانش آموزان ایلامی از ۱۴ فروردین به صورت حضوری خواهد بود ایلام زیبا| از گذرگاه عشق به دروازه‌ تاریخ/ مهران شهری از انبوه آثار تاریخی و زیارتی موزه سنجش تبریز/ ازساعت تاریخی امپراتور روم باستان تا تنه درخت ۵ میلیون ساله چاراویماق به کانون خدمت‌رسانی تبدیل خواهد شد گرفتن صدر از صدرا در دقیقه ۹۷ ایجاد اولین شهرک تخصصی برق و الکترونیک خصوصی در کشور/ تشکیل قرارگاه صنایع دانش بنیان تولیدی کرونا در آفساید/بازگشت تماشاگران تراکتور بعد از ۷۷۵ روز فقدان راهبرد و استراتژی بلندمدت در بخش کشاورزی/آذربایجان شرقی، استان پنجم دانش بنیان کشور
کد خبر: 2307
تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
نویسنده خبر:
104 بازدید
۰
1

سازمان آمار فلسطین: اشغالگران ۸۵ درصد خاک ما را تصرف کرده‌اند

سازمان مرکزی آمار فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی هم اکنون ۸۵ درصد از اراضی مرز تاریخی این کشور را تصرف کرده‌ است.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان مرکزی آمار فلسطین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی هم اکنون از ۶۷ درصد ظرفیت زمین‌های نوار غربی فلسطین که برای فلسطینی‌هاست، بهره‌برداری می‌کند.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» سازمان مرکزی آمار فلسطین در رام‌الله طی بیانیه‌ای و هم‌زمان با چهل و ششمین سال بزرگداشت روز «زمین»، جدیدترین امار پیش‌روی و بهره‌برداری از اراضی متعلق به فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

سی‌امین روز از ماه مارس در فلسطین روز زمین نام دارد و مردم آن را گرامی می‌دارند. نام‌گذاری این روز به این نام، به حوادث سال ۱۹۷۶ در فلسطین برمی‌گردد؛ روزی که اشغالگران صهیونیست بخش اعظمی از زمین‌های فلسطینیان را مصادره کردند. مردم در واکنش به این رخداد، تظاهرات به راه انداختند که در این اعتراضات نیز برخی به شهادت رسیده و تعداد بسیاری زخمی شدند. 

در بیانیه سازمان مرکزی آمار فلسطین  آمده است: «اشغالگران اسرائیلی به طور مستقیم از ۷۶درصد از کل مناطق طبقه بندی شده تحت عنوان ج بهره‌برداری کرده و شوراهای منطقه‌ای شهرک‌ها حدوداً بر ۶۳درصد از آن‌ها را به کنترل درآوردند.

قرارداد «اسلو ۲» در سال ۱۹۹۵، اراضی کرانه باختری را به سه منطقه طبقه‌بندی کرده بود: مناطق ردیف «الف» تحت کنترل کامل فلسطینی‌ها، «ب» تحت کنترل امنیتی، مدنی و اداری فلسطینی‌ها و «ج» تحت کنترل مدنی، اداری و امنیتی رژیم صهیونیستی قرار گرفت. مناطق ردیف ج حدود ۶۰ درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهند.

سازمان مرکزی آمار فلسطین در بیانیه خود توضیح داد: «حدود ۱۸ درصد از مساحت مناطق مصادره شده در کرانه باختری برای اهداف نظامی استفاده می‌شود؛ در حالی که دیوار الحاقی [که در سال ۲۰۰۲ ایجاد شد] بیش از ۱۰درصد از کرانه باختری را نابود کرد و به بیش از ۲۱۹ سکونت‌گاه فلسطینی خسارت وارد کرد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «اشغالگران اسرائیلی هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد از کل مساحت مرزهای تاریخی فلسطین [شامل کرانه باختری، غزه و اسرائیل] را تصرف کرده و از آنها بهره‌برداری می‌کنند».

انتهای پیام/


منبع خبر : خبرگزاری فارس

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

اوقات شرعی
قیمت لحظه ای ارز و طلا ریال
گیشه روزنامه